Comunicat de presă: Lansare proiect „Pregătit înseamnă protejat” – III
Bucureşti, 1 septembrie 2021
Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6 lansează ediția a treia a proiectului „Pregătit înseamnă protejat” susținut prin Fondul Bucureștiul Pregătit, finanțat de ING Bank, IKEA România, Lidl România, Enel și PAID și gestionat de Fundația Comunitară București.
Cea de-a treia ediție a proiectului vizează creșterea gradului de educație privind pregătirea și protecția în caz de cutremur prin diverse materiale adaptate categoriilor de vârstă, alături de cursuri de prim ajutor premedical de bază și module de pregătire pentru cutremur pentru cca. 5.600 de preșcolari din 36 de grădinițe din București, cca. 1.000 de elevi din 10 școli din toate sectoarele capitalei – pregătiți în parteneriat cu Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INFP), precum și aprox. 200 de studenți din 10 facultăți și două organizații studențești și peste 500 de cadre didactice și nedidactice din grădinițe, școli și facultăți. Proiectul se încadrează în cea de-a doua dintre cele trei arii de interes ale rundei 3 de finanțare, și anume creșterea gradului de reziliență al bucureștenilor în fața unui cutremur major prin desfășurarea de cursuri de prim-ajutor și/ sau pregătire pentru cutremur în grădinițe, școli, licee, facultăți. Proiectul se va desfășura pe o perioadă de 10 luni, începând în septembrie 2021 și finalizându-se în iunie 2022. Proiectul este finanțat cu 91.830 Lei din Fondul Bucureștiul Pregătit și 14.917,80 Lei strânși din donații în cadrul Swimathon București 2021, eveniment organizat de Fundația Comunitară București.
Credem că reziliența unei comunități poate fi măsurată doar prin capacitatea ei de a răspunde mai multor vulnerabilități ale populației în același timp, iar capacitatea acesteia de a se pregăti pentru dezastre și de a acționa în timpul și imediat după ce acestea se produc, poate salva vieți. Atunci când membrii unei comunități sunt pregătiți, ei pot acționa astfel încât să reducă riscurile unui dezastru și să îi protejeze mai bine pe cei mai vulnerabili dintre noi. Astfel, cea de-a treia ediție a proiectului „Pregătit înseamnă protejat” își propune să informeze și să pregătească pe lângă grupurile vulnerabile deja vizate în primele două ediții, adică preșcolari, elevi și studenți alături de cadre didactice și nedidactice din toate cele șase sectoare ale Bucureștiului, un alt grup deosebit de vulnerabil în cazul unui cutremur major și anume, cel al persoanelor cu dizabilități împreună cu familiile și companionii lor personali. Acestora li se adaugă și opt organizații și oamenii lor (precum, Clubul Câinilor Utilitari, Asociația Carusel, Asociația Pe Stop) care se pregătesc alături de noi în semn de solidaritate față de beneficiarii lor, creând astfel o rețea de suport pentru oraș în cazul producerii unui dezastru, precum un cutremur major.
„Pornind de la activitatea din teren și din online cu beneficiarii din ultimii doi ani, proiectul a construit în jurul lui o rețea de instituții și o comunitate de oameni ai Bucureștiului care se susțin reciproc și se pregătesc împreună, fiecare după necesitățile și vulnerabilitățile proprii, pentru ca la următorul cutremur major să fim cât mai mulți în siguranță alături de cei dragi. Astfel, fiecare grup de locuitori ai comunității noastre vulnerabile beneficiază în cadrul proiectului de pregătire adaptată.” – Delia Moleș, Manager de Proiect, Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6.
***
Pentru detalii legate de proiectul „Pregătit înseamnă protejat ”, vă rugăm contactaţi: Delia Moleș, Manager Proiect, Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6 delia.moles.s6@crucearosie.ro
Pentru detalii legate de fondul de finanţare Bucureștiul Pregătit, vă rugăm contactaţi: Ilinca Apetrei, Program Manager, Fundaţia Comunitară Bucureşti ilinca@fundatiacomunitarabucuresti.ro
***
Despre Fundaţia Comunitară Bucureşti
Fundaţia Comunitară Bucureşti pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de iniţiativă pentru a dezvolta comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Construieşte mecanisme de donaţie, fonduri de finanţare sau incubatoare de idei pentru oraş. În opt ani de activitate, am adunat fonduri de la companii şi donatori individuali şi am finanţat peste 400 de proiecte şi burse din Bucureşti şi Ilfov. Suma pe care am investit-o împreună în oraşul nostru este de peste 1,5 milioane de euro (7,09 milioane de lei). Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare globală, alături de alte 19 fundaţii comunitare din România şi peste 2.000 în întreaga lume.
fundatiacomunitarabucuresti.ro
Despre ING Bank
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.
Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acţiunile de responsabilitate socială prin contribuţia la pilonii strategici de educaţie financiară şi antreprenoriat, dar şi prin implicarea în proiecte sociale ce îşi propun susţinerea comunităţilor locale şi a persoanele care se află în situaţii dificile.
Despre IKEA România
IKEA este o companie de retail mobilier şi decoraţiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.
Viziunea IKEA: Să creăm o viaţă de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulţi oameni.
Misiunea IKEA: Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni pentru casă – funcţionale şi cu un design de calitate, la preţuri atât de scăzute încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite.
Despre Lidl România
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează în jur de 10.500 de magazine şi mai mult de 150 de centre în 29 de ţări la nivel mondial.
Lidl este o companie care acţionează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-şi îndeplini promisiunea cu privire la calitate şi, în acelaşi timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate şi mediu. Compania se implică activ în soluţionarea nevoilor din comunităţile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajaţii şi partenerii de afaceri.
Despre Enel
Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privaţi în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piaţa din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienţi. Companiile E-Distribuţie operează reţele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale ţării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti) Banat şi Dobrogea, acoperind o treime din piaţa locală de distribuţie, şi dezvoltă un program de investiţii pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor, a siguranţei şi performanţei reţelelor şi implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.
Despre PAID
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăților de asigurare pentru încheierea de asigurari obligatorii de locuință, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008. PAID s-a constituit ca societate de asigurare în luna noiembrie 2009, prin efortul comun a 12 societăți de asigurare (ABC Asigurări, Astra Asigurări, Carpatica Asig, Certasig, City Insurance, Credit Europe Asigurări, Euroins România, Generali, Grawe România, Groupama România, Platinum Asigurări și Uniqa Asigurări), acționari PAID. Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: – Cutremur – Inundații – Alunecări de teren. Activitatea societății de asigurări PAID în România PAID a început în februarie 2010, iar prima zi de emitere a asigurărilor obligatorii pentru locuințe a fost în data de 15 iulie 2010.