Comunicat de presă: Lansare proiect „Pregătit înseamnă protejat” – II

Comunicat de presă: Lansare proiect „Pregătit înseamnă protejat” – II

Bucureşti, 18 august 2020

Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6 lansează ediția a doua a proiectului „Pregătit înseamnă protejat” finanțat în runda a doua a Bucureștiului Pregătit, fondul pentru cutremur şi alte dezastre majore gestionat de Fundaţia Comunitară Bucureşti.

Pregătit înseamnă protejat, ediția a-II-a vizează informarea și instruirea locuitorilor Bucureștiului referitor la cum trebuie să se comporte în caz de cutremur, pentru a se ajuta pe ei și pe ceilalți deopotrivă. În continuarea primei ediții susținute de Bucureștiul Pregătit, proiectul va instrui în acordarea primului ajutor 195 de persoane din grupuri cu vulnerabilitate, cadre didactice și nedidactice la nivel preșcolar și studenți, va pregăti pentru a reacționa corect în cazul unui cutremur studenți din zece facultăți, unele dintre acestea având risc seismic, va organiza activități interactive pe marginea acordării primului ajutor în caz de seism cu 750 de elevi din 6 școli bucureștene și va pregăti peste 3.000 de copii înscriși în grupa mare de la cca. 30 de grădinițe, prin intermediul activităților ludico-educative având ca suport cartea de colorat „Educație pentru cutremur”. Proiectul se va desfășura pe o perioadă de 9 luni, începând în august 2020 și finalizându-se în aprilie 2021. Proiectul este finanțat cu 86.480 Lei din Fondul Bucureștiul Pregătit și 7.241 Lei strânși din donații în cadrul celei de-a opta ediții a Swimathon București.

Pentru ediția a doua a proiectului „Pregătit înseamnă protejat”, Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6 va organiza în parteneriat cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului atelierele interactive „Învățam. Experimentăm. Ne protejăm.” care abordează educația pentru cutremur dedicate unui număr de 300 de elevi din șase școli din București. 

Proiectul „Pregătit înseamnă protejat – Ediția a II-a” este câștigător în runda a doua de finanțare din cadrul fondului pentru cutremur și alte dezastre majore, Bucureștiul Pregătit, gestionat de Fundația Comunitară București. Alături de partenerii fondatori, IKEA România, ING Bank, Lidl România, programul Bucureștiul Pregătit este susținut și de Endava și Enel. Proiectul atinge două dintre cele trei arii de interes ale rundei de finanțare, și anume crescând gradul de reziliență al bucureștenilor în fața unui cutremur major prin desfășurarea de activități de educare și simulare pentru cutremur în școli și cursuri de prim ajutor și pregătire pentru dezastre. Dintre cele 11 proiecte eligibile propuse, juriul a selectat pentru finanțare cinci proiecte. Dintre acestea, proiectul „Pregătit înseamnă protejat – Ediția a II-a” alături de încă două proiecte asigură continuitatea unor demersuri inițiate în prima rundă de finanțare.

„Știm că până și cei mai mici dintre noi se comportă extraordinar atunci când sunt pregătiți cu privire la ce să se aștepte și cum să reacționeze în situații foarte dificile. Primul an de proiect ne-a învățat că locuitorii comunității noastre, de la preșcolari, la educatori, părinți și studenți, joacă un rol esențial în transformarea Bucureștiului dintr-un „oraș vulnerabil” într-un oraș protejat în cazul unei urgențe. Astfel, cea de-a doua ediție a proiectului „Pregătit înseamnă protejat” este despre noi toți și despre cum ne pregătim împreună ca parte a unei rețele de suport pentru oraș în care copii și părinți deopotrivă, cei care au grijă de copiii noștri și cei pe care îi avem noi înșine în grijă ne asumăm responsabilitatea de a ne ajuta singuri pentru binele tuturor,” a declarat Delia Moleș, Manager de Proiect, Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6.

***

Pentru detalii legate de proiectul „Pregătit înseamnă protejat ”, vă rugăm contactaţi:

Delia Moleș, Manager Proiect, Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6 delia.moles.s6@crucearosie.ro

Pentru detalii legate de fondul de finanţare Bucureștiul Pregătit, vă rugăm contactaţi: Ilinca Apetrei, Program Manager, Fundaţia Comunitară Bucureşti ilinca@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Pentru mai multe detalii despre program, vă rugăm contactaţi: Violeta Marian, Coordonator Comunicare Bucureştiul Pregătit, Fundaţia Comunitară Bucureşti violeta@fundatiacomunitarabucuresti.ro

***

Prima rundă de finanţare Bucureștiul Pregătit

Proiectul „Pregătit înseamnă protejat” a fost câștigător în prima rundă a fondului Bucureștiul Pregătit, în cadrul căreia au fost realizate următoarele: Crearea cărții de colorat „Educație pentru cutremur”, care conține diferite subiecte de discuție, precum și sugestii de activități, pentru a pregăti preșcolarii să reacționeze cât mai bine într-o situație de urgență; Educarea a 950 de preșcolari din 7 grădinițe bucureștene în baza activităților din cartea de colorat; Instruirea a cca. 200 de persoane în cadrul a 10 cursuri de prim ajutor (studenți și personal din 7 grădinițe); Educarea a cca. 40 de studenți și elevi în cadrul a 3 module de pregătire pentru cutremur; Dotarea și donarea a cca. 40 de truse de supraviețuire beneficiarilor cazuri sociale selectați din rândul părinților preșcolarilor de grupa mare; Desfășurarea evenimentului „Ce ar trebui să conțină trusa ta de supraviețuire” care a informat peste 20.000 de bucureșteni cum să facă față unui cutremur.

Proiectul a fost finanțat cu 70.500 de lei (15.000 eur) și s-a desfășurat în perioada august 2019 – mai 2020.

Descarcă gratuit cartea de colorat „Educație pentru cutremur” de aici.

***

Despre Societatea Națională de Cruce Roșie din România – Filiala Sector 6

Având o experiență de peste 140 de ani în România, Crucea Roșie Română asistă persoanele vulnerabile în situații de dezastre și de criză, contribuie la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Programele Crucii Roșii răspund nevoii de educație pentru sănătate și prim-ajutor, prevenirea dezastrelor, servicii sociale și asistență umanitară pentru persoanele cele mai vulnerabile.

Despre Fundaţia Comunitară Bucureşti

Fundaţia Comunitară Bucureşti pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de iniţiativă pentru a dezvolta comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Construieşte mecanisme de donaţie, fonduri de finanţare sau incubatoare de idei pentru oraş. În opt ani de activitate, am adunat fonduri de la companii şi donatori individuali şi am finanţat peste 400 de proiecte şi burse din Bucureşti şi Ilfov. Suma pe care am investit-o împreună în oraşul nostru este de peste 1,5 milioane de euro (7,09 milioane de lei). Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare globală, alături de alte 19 fundaţii comunitare din România şi peste 2.000 în întreaga lume.

www.fundatiacomunitarabucuresti.ro

www.bucurestiulpregatit.ro

Despre IKEA România

IKEA este o companie de retail mobilier şi decoraţiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.

Viziunea IKEA: Să creăm o viaţă de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulţi oameni.

Misiunea IKEA: Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni pentru casă – funcţionale şi cu un design de calitate, la preţuri atât de scăzute încât cei mai mulţi oameni să şi le poată permite.

Despre ING Bank

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acţiunile de responsabilitate socială prin contribuţia la pilonii strategici de educaţie financiară şi antreprenoriat, dar şi prin implicarea în proiecte sociale ce îşi propun susţinerea comunităţilor locale şi a persoanele care se află în situaţii dificile.

Despre Lidl România

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează în jur de 10.500 de magazine şi mai mult de 150 de centre în 29 de ţări la nivel mondial.

Lidl este o companie care acţionează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-şi îndeplini promisiunea cu privire la calitate şi, în acelaşi timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate şi mediu. Compania se implică activ în soluţionarea nevoilor din comunităţile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajaţii şi partenerii de afaceri.

Despre Endava

Endava este o companie publică de servicii IT, cu peste 19 ani de experienţă în domeniu, lucrând cu unele dintre cele mai cunoscute branduri în industrii ca cea Financiară, Asigurări, Telecomunicaţii, Media şi Technologie, Retail şi Bunuri de consum. Prin soluţiile sale de Digital Evolution, Agile Transformation şi Automation, compania îşi ajută clienţii să atingă un nivel mai ridicat de interactivitate, flexibilitate şi eficienţă.

Endava are peste 5.900 de angajaţi în sediile sale din America de Nord, Europa de Vest şi centre de livrare în România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia de Nord, Argentina, Uruguay, Venezuela şi Columbia. Alături de investiţiile făcute în consolidarea relaţiilor de lungă durată cu clienţii săi, Endava recunoaşte importanţa de a oferi angajaţilor săi oportunităţi de carieră pline atât de satisfacţii cât şi provocări. În acest fel, compania s-a poziţionat ca un angajator de top în anumite regiuni.

Despre Enel

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privaţi în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piaţa din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajaţi în România şi oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienţi. Companiile E-Distribuţie operează reţele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale ţării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti) Banat şi Dobrogea, acoperind o treime din piaţa locală de distribuţie, şi dezvoltă un program de investiţii pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor, a siguranţei şi performanţei reţelelor şi implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.